1 Ağustos 2012 Çarşamba

Çubuk Adliyesi'nde 2 GÜN

Merhaba Sevgili Takipçilerim,

Uzun süredir yeni deneyimlerimi  sizlerle paylaşmıyordum .Bu gün 2 günlük Çubuk Adliyesi deneyimlerimi paylaşamak istiyorum.

Çubuk'a daha önce bir tapu intikali için  avukatımla arabayla gitmiştik.Bu defa veraset ilamı almak için benim tek başıma  gitmem gerekti. .Tabi gitmeden  önce yaptığım  ilk iş Çubuk'a nasıl gideceğimi araştırmak oldu.Çubuka arkadaşlarımın da tavsiyesiye EGO otobüsüyle gitmeye karar verdim.Çubuka giden EGOlar Sıhhıye köprüsünün altında(orta peronda yola yakın yerden) geçiyor.Hat Numarası:487.EGO ile gittiğiniz zaman 2.40tl düşüyor kartınızdan.Otobüsün geçtiği güzergaha  http://www.cubuk.bel.tr/cubukankaraseferleri.asp buradan ulaşabilirsin.Sıhhıyeden Çubuk merkez 1 saat sürüyor.Otobüsler 15 dakıkada bir kalkıyor.Ona göre planınızı yapabilirsiniz.

Çubuk a giden bir de küçük mınubusler var.onlar genclık parkından kalkıyor.kullanmadığım için malesef deneyimlerimi paylaşamıyorum.detaylı bilgiye yine yukarıda belirttiğim lınkten ulaşabiliriniz.

Çubuk'a ulaştıktan sonra sıra geldi Çubuk Adliyesini bulmaya....Otobüste konustuğum amcalar ,çarşıda inmemi ve biraz yürümemi söyledi.Çarsıda ziraat bankasının önünde indim.yeşil cubuk parkının içinden dümdüz yürüdüm.Yaklaşık 20 dakıka yuruyunce   Çubuk Adliyesini buldum .İkinci gittiğim de bu sefer 20 dakıka yürümek istemediğimden otobüsten inince  taksiyle gittim adlıyeye 5 dakıka ve 5 tl tuttu. : D

Çarsıdan adliyeye gitmek için PTT caddesini de takip edebilirsiniz. Yol tarifim iyi olmadığından  size cubuk ilçe haritasını yollayım.http://www.netkayit.com/Ankara/Ankara-Cubuk/Harita/.

Çubuk Adlıyesını bulunca ilk işim baro odasını bulmak oldu . Ne de olsa baro odası vardır ordan çıkartırım dilekçeyi diye düşünerek dilekçeleri bürodan çıkartmamıstım.Baro odasını buldum ama bilgisayarın başına oturunca hayal krıklıgına uğradım cünkü sadece F klavye vardı.Neyse bir şekilde dilekçeyi mailimden cıkardım hallettim yazıcı da antıka bıseydı bıraz zorlandım açıkcası. İkinci gittiğimde tüm dava dosyasını hazırlayıp gittim. Sonra kendi kendime her zaman hazrlıklı olmanın faydası var dedım :D

versaset dılekçemi hakime havale ettirdim .Ben davayı açmak için tevzi aradım ama yoktu Asliye Hukuk Mahkemesinden açılıyormus dava.Oradan beni nüfusa yolladılar nüfus kayıtlarını almam için.Nufüs un Kaymakamlığın içinde olduğunu ögrendım kaymakamlığın da çarsıda.Tekrar carsıya indim.(Bu arada Nufus tapu gibi yerler 12 00da öğle tatiline giriyor bunu da unutmamak lazım.) Nufus da avukat bir tanıdığımızın yardımıyla nufus kayıtlarını aldım.Bu arada stajyer avukatlara nüfus kayıtları verilmiyormus.İlgili karara burdan ulaşabilirsiniz http://www.nvi.gov.tr/Files/File/Mevzuat/Nufus_Mevzuati/Talimatlar/pdf/09-05-2011%20Barolar_birligi_tarafindan_acilan_dava.pdf.Nufus kayıtlaırını alınca mahkemeden esas alındı. Vesaset ilamı için  34 TL ödedim.Gider avansı ödenmiyormus onu da ögrenmiş oldum.

Tüm işlerimi halledip yine 487  numaralı otobüsle Ankara'ya döndüm.Çubuk Adliyesinde geçirdiğim iki günden neler mi öğrendim.

1-Bilmediğin bir yere gideceksen erken  gideceksin
2-Bilmediğin bir yere gideceksen önceden araştırıp hazırlıklı gideceksin
3-Eğer uzak bir yere iş halletmeye gidiyorsan mümkün olduğunca tüm işlerini aynı gün halledip döneceksin
4-Taşrada çalısanların bilgisizliğini biliip oyle gideceksin
5-Her şehirde bir tanıdğının olmasında fayda var :D

Umarım yararlı olmuştur..SEVGİLERİMLE..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder